Sense 3D scanner Ikke så enormt Dyr 3D scnner fra 3D Systems

Maskiner som bygger 3D-modeller av ekte objekter. Kanskje du vil lage en 3D-faxmaskin?

Re: Sense 3D scanner Ikke så enormt Dyr 3D scnner fra 3D Sys

Postby chris » Fri Dec 13, 2013 8:25 pm

Fikk Sense 3D scanneren til slutt.
Forventingene var moderate til kvaliteten men håpet var at jeg skulle bli fornøyd.
Scanneren lå i en pen eske og selve scanneren var pen og solid laget, visuelt ble jeg meget overasket for den gir en kvalitetsfølelse å holde i.
Første scanningen var av sønnen i et rom med dårlig lys og jeg viste ikke helt hvordan jeg skulle bruke den, men det var jo bare en test. Resultatet ble så "bra" at jeg prøvde å printe den ut, skulle vært printet med støtte materiale for han hadde caps på seg. Så var det broder´n sin tur i samme dårlige lyset, men scannet bedre og det ga restultater. Har ikke redigert en eneste ting annet en programmet til scanneren som lager et solid objekt, netfabb fant ingen feil. Printet er ikke renset eller pusset for å vise den faktiske modellen.
Har scannet flere personer og ting som skal printes og der blir kvaliteten enda bedre.
Konklusjon: Meget godt laget scanner til fornuftig pris. Oppløsning og dybde i scanningene er overaskende bra og programvaren er lett å bruke. Den scanner små og store objekter (scannet min Volvo V70 uten problem) Scanneren tåler ganske raske bevegelser uten å miste fokus. Eneste minus jeg kan gi er leveringstiden, Cubify oversolgte men sier at de er i rute med leveringene nå.
OBS: Begge modellene er på samme bildet så du må nok dra litt i bildet for å se hele.
IMG_2104r.jpg
IMG_2104r.jpg (236.69 KiB) Viewed 17156 times
http://www.ProtoPrint.no levrandør av 3D printere og materiell
chris

Postby Vikedal » Sat Dec 28, 2013 8:55 pm

chris wrote:Fikk Sense 3D scanneren til slutt.
Forventingene var moderate til kvaliteten men håpet var at jeg skulle bli fornøyd.
Scanneren lå i en pen eske og selve scanneren var pen og solid laget, visuelt ble jeg meget overasket for den gir en kvalitetsfølelse å holde i.
Første scanningen var av sønnen i et rom med dårlig lys og jeg viste ikke helt hvordan jeg skulle bruke den, men det var jo bare en test. Resultatet ble så "bra" at jeg prøvde å printe den ut, skulle vært printet med støtte materiale for han hadde caps på seg. Så var det broder´n sin tur i samme dårlige lyset, men scannet bedre og det ga restultater. Har ikke redigert en eneste ting annet en programmet til scanneren som lager et solid objekt, netfabb fant ingen feil. Printet er ikke renset eller pusset for å vise den faktiske modellen.
Har scannet flere personer og ting som skal printes og der blir kvaliteten enda bedre.
Konklusjon: Meget godt laget scanner til fornuftig pris. Oppløsning og dybde i scanningene er overaskende bra og programvaren er lett å bruke. Den scanner små og store objekter (scannet min Volvo V70 uten problem) Scanneren tåler ganske raske bevegelser uten å miste fokus. Eneste minus jeg kan gi er leveringstiden, Cubify oversolgte men sier at de er i rute med leveringene nå.
OBS: Begge modellene er på samme bildet så du må nok dra litt i bildet for å se hele.
IMG_2104r.jpg

Ser veldig bra ut dette:)
Vikedal

Postby chris » Tue Jan 14, 2014 10:00 pm

Ikke så enormt dyrt heter denne tråden ... fikk regning for frakt og toll i dag nesten 2400kr... Prisen på hjemmesiden er $400USD og $10USD i frakt kom i tillegg så jeg var klar over at det skulle komme en momssegning men ikke over 1000kr i frakt og drivstofftilegg mm. Momsen regnes ut fra totalen med alt ekstra så den ble dyr nok ja.
Kvaliteten er det ingen ting å si på, meget fornøyd men ble dyrere en beregnet.
http://www.ProtoPrint.no levrandør av 3D printere og materiell
chris

Postby kaupang » Mon Mar 09, 2015 12:28 pm

Hei; Jeg kjøpte en 3D Sense scanner hos Japan Photo (Norge), NOK 3.999 i desember. Plug-and-play. Virker ok, men følsom overfor bevegelser, mister fokus, og nesten umulig å fortsette samme scan. Fysisk ok scanner. Men software ikke noe videre å snakke om. Prøver nå ut Skanect software, og det er en helt annen verden, selv om jeg ikke har "kommet i mål" ennå, har en del problemer i forbindelse med export av filer, mister data. Men Skanect har et ypperlig support team, så det er nok bare snakk om tid før jeg kan få ut mer av scanneren. Men billig er billig, man får hva man betaler for. Men gøy er det !
kaupang

Postby OE361975 » Mon Mar 09, 2015 6:14 pm

Betalte 300 dollar pluss mva, for min Primesense scanner. Er vel egentlig samme sensor 3ds har pakket inn....
Bruker den med Skannect.
OE361975

Postby kaupang » Mon Mar 09, 2015 8:47 pm

OE361975 wrote:Betalte 300 dollar pluss mva, for min Primesense scanner. Er vel egentlig samme sensor 3ds har pakket inn....
Bruker den med Skannect.

Et oppfølgings spørsmål, litt utenom topic på header. Overføring / export av filer til annen programvare uten problemer ?
ps. min Skanect versjon er "free trial" - vil ha en fullgod test før jeg kjøper.
kaupang

Postby OE361975 » Mon Mar 09, 2015 9:52 pm

Har ikke hatt noe problem med eksporten, bortsett fra at jeg må lagre stl med færre enn 20000 triangler for å å kunne åpne i SolidWorks Standard.
OE361975

Previous

Return to 3D-skannere